دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

رئیس جمهور در سازمان ملل: قرآن هرگز نمی‌سوزد | خروج آمریکا از برجام نقض اصل مسلم وفای به عهد بود

  • کد خبر: ۱۸۵۱۳۳
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
رئیس جمهور در سازمان ملل: قرآن هرگز نمی‌سوزد | خروج آمریکا از برجام نقض اصل مسلم وفای به عهد بود
رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی ۲۰۲۳ سازمان ملل با اشاره به آموزه‌های قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر خدا، توجه به ارزش‌های والایی که انسان را به‌سوی کمال سوق می‌دهد، تضمین‌کننده آینده بشریت دانست.

به گزارش شهرآرانیوز،  آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود که جهان تحولات بی‌سابقه و تاریخ‌سازی به خود دیده است.

تصاویر تصاویر تصاویر تصاویر

وی افزود: آنچه تضمین‌کننده آینده روشن بشری است، توجه به ارزش‌های والایی است که انسان را به‌سوی کمال و کرامت سوق می‌دهد و چه‌چیزی بهتر از کلام پروردگار متعال، انسانیت و ارزش‌های تعالی‌بخش انسانی را تعریف می‌کند. قرآن ابدی است و تا زمین، زمین است و زمان زمان، باقی است. آتش توهین حریف حقیقت نخواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به آموزه‌های والای قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر الهی و محکومیت اقدام موهن قرآن‌سوزی تصریح کرد: قرآن کریم توهین به عقاید و باورها را منع کرده است و احترام به ادیان را احترام به وجود رسول خدا محمد (ص) می‌داند.

آیت‌الله رئیسی افزود: این نخستین بار نیست که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند صدای ملکوت را برای همیشه قطع کرده‌اند اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد.

وی با بیان اینکه اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی در صورت‌های مختلف خود از سوزاندن کتاب و... شایسته انسان معاصر نیست، ادامه داد: قرآن انسان را نماینده خداوند بر زمین و زن و مرد را با وجود تفاوت های طبیعی مکمل یکدیگر و مساوی در محضر خداوند می‌داند و از حریم خانواده دفاع می‌کند. 

رئیس‌جمهور گفت: وفای به عهد و پیمان راستگویی و امانت‌داری، صداقت در مراودات و معاملات، خدمت به محرومان و مبارزه با فقر، فحشا، بی‌عدالتی و تبعیض محتوای قرآن کریم است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ با نظام خانواده نیز هستیم، خاطرنشان کرد: خانواده فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته و هجوم به این پناهگاه طبیعی بشر،جنایت علیه بشریت است؛ از سازمان ملل می‌خواهم احترام به خانواده را مدنظر قرار دهد و حفاظت از حریم خانواده و ازدواج به‌عنوان یک واقعیت جهانی باید به دستور کار مشترک جهانیان تبدیل شود.

 وی در ادامه سخنانش متذکر شد: جهان در حال تغییر و گذار به نظم بین‌المللی نوظهور و این مسیر غیرقابل بازگشت است؛ معادله سلطه غربی برای جهان دیگر جوابگو نیست و نظم کهنه لیبرال که در خدمت منافع سلطه‌گران و سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود، کنار زده شده است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: پروژه آمریکایی‌کردن جهان شکست خورده است و ملت ایران افتخار دارد که به مدد انقلاب اسلامی خود، بیشترین نقش و روشنگری را در برداشتن نقاب از صورت سلطه‌گران شرق و غرب داشته است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ایران معتقد است نباید شرق و غرب جدید ایجاد شود، افزود: ایران فصل نوینی از روابط سودمند با کشورهای همسایه را رقم زده و سیاست همسایگی جمهوری اسلامی سیاستی خیرخواهانه برای منطقه است؛ ما هر دستی را که برای دوستی دراز شود، به گرمی می‌فشاریم.

رئیس‌جمهور گفت: خروج آمریکا از برجام نقض اصل مسلم وفای به عهد بود. دولت آمریکا با نقض صریح مفاد قطعنامه شورای امنیت از عمل به تعهدات خود ذیل برجام اجتناب می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->